نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال
سرخط خبرها

قلعه نویی: تغییر نگرش داشتیم | بازیکنان بزرگی روی نیمکت داریم

  • کد خبر: ۲۰۹۱۲۶
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
قلعه نویی: تغییر نگرش داشتیم | بازیکنان بزرگی روی نیمکت داریم
سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: از وقتی مسئولیت فنی تیم برعهده ما بوده، تغییر نگرش دادیم و به فوتبال هجومی تغییر دادیم.

به گزارش شهرآرانیوز، امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی ایران در نشست خبری پیش از بازی حساس با سوریه حضور یافت و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

صحبت‌های ابتدایی؟

به زعم ما یکی از سخت‌ترین بازی‌ها خواهد بود. با شناختی که از سرمربی بزرگ این تیم داریم، یقینا ساختار دفاعی قوی خواهند داشت و در این تورنمنت هم تنها یک گل خوردند. پس ما با تیم سختکوشی بازی داریم و باید بیشتر از آن‌ها دوندگی داشته باشیم و تمرکز داشته باشیم و همچنین کمترین اشتباه. امیدوارم بچه‌ها مثل بازی امارات توانایی تکنیکی و تاکتیکی خود را نشان بدهند. ایران تیم بزرگی است و بازیکنان بزرگی هم دارد. نتایج بازی‌های قبلی به ما درس داده و باید در این مرحله تمرکز بیشتری داشته باشیم؛ چه در رفتار‌های شخصی و چه در رفتار‌های فنی. امیدوارم با یک بازی خوب به مرحله بعدی صعود کنیم.

تیم چند ملیتی سوریه و تاکتیک آنها؟

مهم نیست که تیمی چند ملیتی است و این تصمیمی است که دولت آن‌ها گرفته. در مورد خود سوریه، به نظر من فوتبال آن‌ها به دو بخش تبدیل شده، ساختار دفاعی و هجومی. یعنی از خطی به ساختاری تبدیل شدند. آقای کوپر هم در بخش دفاعی خیلی قوی هستند، تیم‌های قبلی آن‌ها مثل والنسیا، آینتر و... در بخش ساختار دفاعی خیلی خوب عمل کردند. اما ما هم پیشرفت‌های خیلی خوبی داشتیم و از وقتی مسئولیت برعهده گروه ما بوده، تغییر نگرش دادیم و به فوتبال هجومی تغییر دادیم. شما آمار مالکیت و حمله ما را ببینید، متوجه می‌شوید.
شما وقتی در تیم باشگاهی مسئولیت دارید ۱۵۰ جلسه تمرینی خواهید داشت، اما در تیم ملی کلا ۲۰ جلسه هم تمرین نخواهید داشت. ما در این زمان کم خیلی توانستیم پیشرفت خوبی داشته باشیم. ما نگرش چندین ساله را تغییر دادیم، اما در بعضی بخش‌ها از جمله اشتباهات فردی، ضعف داریم. دو گلی هم که خوردیم ربطی به ساختار دفاعی نداشت و به دلیل اشتباهات فردی بود. این هم جزوی از فوتبال است. اما ما فردا مترصد یک بازی هجومی هستیم، چون باید کاری کنیم که مردم از فوتبال لذت ببرند. این وظیفه بازیکنان است که افکار تاکتیکی کادرفنی و توانایی فنی خود را در زمین نشان بدهند.
من همیشه به بازیکنانم گفتم این فرمان تاکتیکی است، ولی توانایی فنی را تا جایی که می‌توانید بیشتر نشان بدهید، مخصوصا در یک سوم دفاعی حریف. این اصلا خاصیت فوتبال ایرانی است؛ تکنیک، هرچند که تکنیک‌ها کمی ضعیف شده، اما ما حتی در دنیا می‌توانیم حرف برای گفتن داشته باشیم. امیدوارم بچه‌ها تمرکز بیشتری داشته باشند و اشتباهات کمتری داشته باشند. من، چون خودم بازیکن تکنیکی بودم، بازیکنانم را از این نظر محدود نمی‌کنم.

در این مدت انتقادات زیادی در مورد شما وجود داشت، با استفاده از تجربه ۲۰۰۷ چقدر آماده هستید که بعد از ۵۰ سال تیم را قهرمان کنید؟

من نمی‌خواهم در مورد گذشته صحبت کنم، اما شما می‌توانید از خبرنگار خارجی که اینجا هست از طرف من سوال کنید: سرمربی را در بدترین شرایط که رئیس فدراسیون وجود ندارد و تعلیق است و دو گروه سیاسی درگیر هستند، یک سرمربی بدون باخت و با متوسط ۲.۱۱ امتیازی، اخراج می‎‌شود. من از کنار گذاشتن ناراحت نیستم، از رفتار بد و ظلمی که شد ناراحتم. فکر نکنم هیچ جای دنیا با مربی و گروهش، چنین کاری کنند. در شرایط بد بیاید تیم ملی را تحویل بگیرد، آن هم با اتفاقات بدی که در جام جهانی افتاده بود. شما به جام ملت‌ها توجه نکنید، به اتفاقات قبلش هم توجه کنید. اما آن زمان گروهی وجود داشت که با افرادی مثل من مشکل داشتند. آمدند آن برنامه را علیه من ساختند و ۳۰۰ مقاله علیه من نوشتند. ما در ۳۰ سال اخیر هیچ مقامی به دست نیاورده بودیم، اما ما ۲.۱۱ امتیاز در هر بازی به دست آوردیم و در بازی با کره هم بهترین عملکرد را داشتیم. من اگر این موارد را توضیح دادم به خاطر این است که الان ترکش‌های آن وجود دارد و همان افراد ۲۰۰۷ با میکروفن متفاوت همان کار‌ها را می‌کنند.

من عاشق ایران هستم، عاشق خدمت به جوانان هستم، کسی که از بالاترین سطح که سرمربی تیم ملی است، به مس کرمان می‌رود، نشان می‌دهد که عاشق فوتبال است. کما اینکه مربیان ما هم اینطور بودند و به ما یاد دادند که فوتبال عاشقی است. در فوتبال چهار تا گل زدن است که تمام می‌شود می‌رود. شما اگر بخواهید بگویید جام جهانی ۱۹۷۰ کیست باید سرچ بزنید، اما یک کار قشنگ اخلاقی و رفتاری را یادتان است. من یک نفر خاص منظورم نیست، اما گروهی که برنامه و آنتن داشتند، علیه ما کار کردند. الان من وارد دهه پنجم کار در فوتبال شدم و به نوعی در حال خدمت هستم، خواهشم از شما این است با مربیان و بازیکنان طوری رفتار کنید که قداست آدم‌ها نشکند. مدیر حق دارد نیروی خود را جابجا کند، اما باید طوری باشد که قداست آن‌ها نشکند.
من درست یا غلط بازیکنان را کنار گذاشتم، اما قداست او را نشکستم و بهترین رفتار را کردم. در تیم ملی هم اینجور بود و سعی کردم در رفتارم صداقت داشته باشم. این بازیکنان زرنگ و باهوش هستند و همه‌چیز را می‌دانند و فرق صداقت و غیرصداقت را تشخیص می‌دهند. من فیلمی را دیدم و بغض کردم، رامین رضاییان در حال ورود به زمین بود و کریم انصاری‌فرد که تجربه چهار جام ملت‌ها را دارد، چطور به او کمک می‌کرد. من چه باشم و چه نباشم، فوتبال جریان دارد. رفتار‌ها را در سیاست و هنر و... طوری کنید که قداست آدم‌ها نشکند. ما هم در این مورد بازیکنان را توجیه کردیم. فوتبال است دیگر، دیدید با یک اشتباه کوچک عراق و امارات حذف شدند. ما بازیکنان را آماده مرحله حذفی کردیم، اما اتفاقات فوتبال است دیگر، انشاالله بخش خوبش نصیب تیم ما شود.

مسئله‌ای که شاید همه ما را نگران کند، غیبت کنعانی و حسینی است. تدبیر شما برای قلب خط دفاعی چیست؟

خوشبختانه ۲۶ بازیکنی که آوردیم با درصد زیاد نزدیک هم هستند. البته مجید حسینی، صادق محرمی و همچنین مرتضی پورعلی‌گنجی بازیکنان بزرگی هستند. اما ما بازیکنانی آوردیم که نفرات بزرگی هستند. مصدومیت‌ها بدشانسی بزرگی بودند. حسین کنعانی هم بازیکن تاثیرگذار است و امیدوارم از مرحله بعدی اشتباهات نداشته باشیم.
آریا یوسفی هم می‌تواند جزو ۱۱ بازیکن باشد، خوشحالیم بازیکنان جوان آوردیم، اما زمان کم بود و ما در پلن اول هستیم و امیدوارم به صورت تدریجی بازیکنان جوان بیاورند. اما حتی این تیم ما هم می‌توانند تا آخر جام جهانی ۲۰۲۶ بازی کنند. ما بازیکنی مثل کریم انصاریفرد داریم و همچنین امید ابراهیمی که بهترین عملکرد و آمار دوندگی را دارند. ما دغدغه نخواهیم داشت و با جابجایی پست مشکلات را برطرف خواهیم کرد.
در مورد سوال قبلی نه اینکه چیز خاصی بگوییم، دلخوری و چیز خاصی وجود ندارد اگر هم مسائلی بوده هم ما و هم آن‌ها حلال کردیم و رفته، اما فراموش، نمی‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->